piątek, 17 lutego 2017

"Cała prawda" - recenzja

Niezwykła historia w klimacie powieści "Gwiazd naszych wina", która zachwyci i poruszy czytelników w każdym wieku.

Ostatnio będąc w księgarni w poszukiwaniu nowych książek do czytania trafiłam na książkę autorstwa Dan'a Gemeinhart'a. Wpadła mi w oko, ponieważ jej niebieska okładka bardzo różniła się od pozostałych. Po przeczytaniu streszczenia i przejrzenia książki postanowiłam ją wziąć.
Całość pisana jest zrozumiałym językiem, podzielona na rozdziały. Według mnie dużym plusem jest podzielenie rozdziałów na połowy.

Książka opowiada o trzynastoletnim Marku który lubi robić zdjęcia i pisać haiku. Ma najlepszą przyjaciółkę Jessie i ukochanego psa. Niestety chłopak jest poważnie chory. Połowę swojego życia spędza w szpitalach poddany różnym terapiom. Marek ma jedno największe marzenie, chciałby wspiąć się na pewną górę. Nie wytrzymuje myśl, że nie długo czeka go kolejny pobyt w szpitalu bo choroba nawraca -postanawia to spełnić i pewnego dnia wyrusza w podróż, możliwe, że już jego ostatnią. Zabiera ze sobą aparat fotograficzny, zeszyt i swojego pupila. Razem z psem mają zamiar zdobyć szczyt góry Rainier.
Nastolatek postanawia spełnić swoje marzenie, wyrusza na przygodę życia. Pozostawiając bez słowa wyjaśnień przyjaciół i rodzinę. Ma swój cel który koniecznie chce osiągnąć. Do przebycia ma 423 kilometry, różnymi sposobami transportu stara się dotrzeć na szczyt wymarzonej góry.

Książka opowiada nam o tym jak Mark zmagał się z chorobą i silną determinacją w spełnieniu marzenia. Historia ta daje wiele do myślenia.

"... rozmyślałem o tym, co mnie czekało. Ku czemu zmierzam tam wysoko w chmurach. O tym, dokąd i dlaczego wędrowałem. Odczuwałem wszelkie możliwe rodzaje smutku a także determinacji. Wśród moich rozważań ani razu nie pojawiła się myśl, by zrezygnować..."


Książka bardzo mnie wciągnęła, trzymała w napięciu i wywoływała mnóstwo emocji. Całą tą przygodę przeżywałam razem z głównym bohaterem Markiem. Jest to opowieść dla osób w każdym wieku i jestem przekonana, że każdemu przypadnie do gustu. Jeśli jesteś fanem książek w klimacie "Gwiazd naszych wina" zdecydowanie musisz sięgnąć po tą książkę. Co prawda zakończenie nie jest typowym happy endem, ale to czyni tą książkę wyjątkową. Nie wiele jest takich na rynku:).
Polecam :>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Book haul - książkowe zakupy

 Hej, hej. Dziś jak widać nie będzie recenzji, bo jestem w trakcie czytania książki.. Za to jednak przygotowałam dla Was posta z moimi ks...